Avtals- Och Leveransvillkor

Följande beställnings- och leveransvillkor tillämpas i köp, där parterna är Lifehair Oy och kunden som beställt produkten.

Avtalets Ikraftträdande

Dessa avtalsvillkor tillämpas och förpliktar parterna när kunden har läst avtalsvillkoren och gjort en beställning i köpkorgen och när Lifehair Oy har bekräftat att beställningen har mottagits.

Lifehair Oy förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor och priser. ändringarna träder i kraft när de har publicerats på Internet-sidorna.

Beställningsförfarande

Kunden gör sin beställning genom att samla de produkter han/hon valt i köpkorgen och genom att välja betalningssätt.

Den minsta beställningen som levereras är 20 euro.

Näthandelns betalningssätt är Visa, MasterCard, Visa Electron, Sampo-bankens nätbank, Nordeas nätbank och Andelsbankens nätbank.

Före beställningen bör kunden kontrollera produktens pris och leveranskostnad på näthandelns Internet-sidor under rubriken Kontrollera beställningens uppgifter².

Då beställningen är gjord meddelar näthandeln automatiskt att beställningen har mottagits.

Priser

Produktens pris är angivet i samband med produktpresentationen i näthandeln. Priserna inkluderar gällande mervärdesskatt.

Leveransavgift 9,50 euro/paket

Leverans

Leveransen sker via Postens transportservice. Posten delar ut ett meddelande om paketets ankomst åt kunden, och paketet kan avhämtas på posten under postens öppethållningstider. Produkter som säljs i nätbutiken är endast levereras till Finland

Returnering

Kunden har rätt att annulera sin beställning inom 14 dagar från den tidpunkt då han/hon har mottagit både produkten och bekräftelsen. Kunden bör returnera produkten till säljaren, till den adress som är angiven i följesedeln. Då kunden returnerar produkten, återbetalar Lifehair Oy produktens pris minskad leveranskostnaderna åt kunden.

Vid returneringen bör produkten vara oanvänd. Produktförpackningarna skall vara oöppnade.

Om produkterna är betalda med kreditkort (Visa, Visa Electron, MasterCard), återbetalar Lifehair Oy den av kunden betalda summan och leveranskostnaderna i sin helhet åt Kreditlaget, och Kreditlaget gottskriver kundens kreditkonto med den summa som motsvarar den av kunden betalda summan. I detta fall borde gottgörelsen synas i kreditbolagets faktura inom loppet av två faktureringsperioder.

Returnering Av En Felaktig Produkt

En felaktig produkt utbytes endast mot en ny produkt av samma slag.

Produkten bör alltid returneras i sin ursprungliga förpackning, packad på tillbörligt sätt och omsorgsfullt, samt försedd med en kopia av följesedeln.

Kunden bör alltid komma överens om alla produktreturneringar med Lifehair Oy i förväg, antingen per telefon 03-3142 0900 eller e-mail.

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com

Nätbanker:

Vid betalningar via nätbanker genomför Paytrail Oyj (2122839-7) betalningsförmedlingstjänsten i samarbete med banker och kreditinstitut i Finland. För konsumenten fungerar tjänsten exakt på samma sätt som vid traditionell e- betalning.

Tillbaka till kassan